Friday, 8 September 2017

Online Trading In Zambië


Openheid vir en beperkings op, Buitelandse Belegging Die Regering van die Republiek van Zambië (GRZ) poog buitelandse beleggings deur die Zambië Development Agency (ZDA) wat gestig is in Januarie 2007 deur die konsolidasie van 'n aantal handels - en beleggingsbevordering entiteite as 'n een-stop bron vir internasionale beleggers geïnteresseerd in Zambië. Die groot wette met betrekking tot buitelandse beleggings in Zambië, sluit in: die Wet van 2006 Zambië Development Agency, wat 'n wye verskeidenheid van aansporings bied in die vorm van toelaes, vrystellings en toegewings aan maatskappye. Die openbare-private vennootskap (PPP) Wet van 2009, wat 'n PPP-eenheid onder die Ministerie van Finansies en die Nasionale Beplanningskommissie gestig om te bevorder en privaat gefinansier infrastruktuurprojekte en doeltreffende lewering van maatskaplike dienste te fasiliteer. Die GRZ het planne om die Zambië Development Agency en die PPP-eenheid saam te smelt om 'n Nywerheidsontwikkelingskorporasie Kommissie vestig onder die Ministerie van Handel, handel en nywerheid om kapasiteit vir ekonomiese ontwikkeling van die land se verhoog gestel. Vordering op projekte om die PPP-eenheid gebring oorreed na die verkiesing van die nuwe Patriotic Front (PF) regering in September 2011. Die Wet van 1994 maatskappye, wat die registrasie van maatskappye in Zambië regeer. In 2012, veranderings aan die Wet op Maatskappye is voorgestel wat verinheemsing vereistes wat wissel van nul tot vyftig-een persent op buitelandse-belê maatskappye, na gelang van die grootte van die belegging kan lê. Enige wysigings aan die Wet op Maatskappye, bly egter in die ontwerp. Algemene aansporings vir beleggers in verskeie sektore word in verskillende wetgewing wat die Zambië Inkomste Owerheid (ZRA) regeer, insluitend die Doeane - en Aksynswet, Inkomstebelastingwet van 1966 en die Wet op Belasting op Toegevoegde Waarde van 1995. Die wet op indiensneming Cap 268, Zambië se basiese indiensneming wet wat voorsiening maak vir minimum indiensneming kontraktuele terme. Die Immigrasie en Deportasie Wet Cap 123, wat die toegang tot en verblyf in Zambië van besoekers, uitgewekenes en immigrante reguleer. Die Zambiese regstelsel het 'n gemengde rekord in die handhawing van die heiligheid van die kontrakte. Die regsproses is lang en ondoeltreffend. Baie landdroste min ervaring in kommersiële aangeleenthede. Geen onderskeid bestaan ​​in Zambiese wetgewing tussen buitelandse en plaaslike beleggers, maar veranderings aan die Wet op Maatskappye, wat so 'n onderskeid kan maak, is voorgestel in 2012. Beleggers is vry om te belê in enige sektor van die ekonomie en is geregtig op aansporings voorsien deur die ZDA Wet van 2006 (later in hierdie verslag). Zambiese besighede het gekla die regering soms gee buitelandse maatskappye belasting voorkeure wat nie beskikbaar is vir Zambiese maatskappye in dieselfde lyn van besigheid is. In die privatisering proses, buitelandse beleggers in aanmerking kom om te bie op maatskappye in staatsbesit. Nie Zambiërs kan ook belê in die Lusaka Aandelebeurs sonder beperking en op terme vergelykbaar met dié Zambiërs ontvang. Maatskappye wat lisensies of toegewings of beleggers bied vir geprivatiseerde maatskappye word aangemoedig om plaaslike vennote te soek, maar dit is nie duidelik hoe sulke verbintenisse beproef wanneer lisensiëring besluite geneem word deur die ZDA. Die ZDA raad skerms alle beleggings waarvoor aansporings word versoek en maak gewoonlik sy besluit binne 30 dae. Die resensies verskyn roetine en nie-diskriminerende en aansoekers het die reg om die belegging raad besluite te appelleer. Die ZDA raad bestaan ​​uit 16 lede, insluitend verteenwoordigers van verskeie regeringsdepartemente en belanghebbendes private sektor. 'N belegging kan onderhewig wees vir die bepaling van sektor of waarde te hersien en indiening is verpligtend. 'N Belegging aansoek is onderhewig aan 'n keuringsproses meganisme om vas te stel, onder andere: die mate waarin die voorgestelde belegging sal help skep werk en die ontwikkeling van menslike hulpbronne die mate waarin die projek uitvoer-georiënteerde die impak van die voorgestelde belegging is waarskynlik op die omgewing en, waar nodig, voorgestel dat die maatreëls om te gaan met 'n negatiewe omgewing gevolg, in ooreenstemming met die Environmental Protection en Drank Wet die moontlikheid van die oordrag van tegnologie en enige ander oorwegings wat die Raad nodig ag. Die moontlike uitkoms van die hersiening kan verbod of oplegging van bykomende vereistes, veral waar negatiewe omgewingskwessies ontstaan ​​nie. Die resensies is oor die algemeen voltooi in 'n tydige wyse. 'N belegger kan binne veertien dae na ontvangs van 'n besluit Raad, doen 'n beroep die besluit om die Minister van Finansies en die Nasionale Beplanningskommissie. Binne dertig dae na ontvangs van die appèl, kan die Minister bevestig, ter syde stel of wysig die besluit van die Raad. 'N belegger wat ontevrede is met die besluit van die Minister kan, binne dertig dae, 'n beroep op die Hooggeregshof van Zambië teen die beslissing. Geen negatiewe verslae ontvang van VS maatskappye met betrekking tot hierdie proses. Die ZDA Wet diskrimineer nie teen buitelandse beleggers, en alle sektore is oop vir beide plaaslike en buitelandse beleggers. Die Burgers Ekonomiese Bemagtiging Kommissie is besig met die Zambië Public Procurement Owerheid om voorkeurverkryging wat Zambiese besit en gebaseer maatskappye sou ondersteun implementeer. Die volgende tabel dui waar die GRZ geledere in verskeie indekse wat verband hou met openheid vir buitelandse beleggings wat voorberei is deur dinkskrums en ander organisasies, insluitend die Millennium Challenge Corporation (MCC): Gesprek en oordrag Beleid Daar is geen beperking op die omskakeling of die oordrag van fondse wat verband hou met 'n belegging (insluitende overmakingen van beleggingskapitaal, verdienste, leningsterugbetalings en huurbetalings) vrywillig bruikbare geldeenheid en op 'n wettige mark skoonmaak koers. Beleggers is vry om kapitale beleggings, sowel as dividende, bestuursfooie, rente, wins, tegniese fooie en tantieme te repatrieer. Buitelandse burgers kan ook oordra en / of terugverwys lone verdien in Zambië sonder probleme. Geen valutabeheer bestaan ​​in Zambië vir enigeen wat sake doen as óf 'n inwoner of nie-inwoner. Daarbenewens is daar geen beperkings op nie-kontant transaksies. Oor-die-toonbank kontant omskakeling van die plaaslike geldeenheid, is die kwacha, in buitelandse valuta beperk tot 'n 5000 maksimum per transaksie vir rekeninghouers en 1000 vir nie-rekeninghouers. Daar is geen bekende planne om oorbetaling beleid rakende buitelandse valuta vir belegging oorbetaling verander. Beleggers kan terugverwys deur 'n wettige parallelle mark, insluitende een met behulp van omskepbare, verhandelbare dokumente, en daar is geen beperking op die invloei of uitvloei van fondse vir overmakingen van winste, skuld diens, kapitaal, kapitaalwinsbelasting, terug op intellektuele eiendom, of ingevoer insette . Daar is geen oorgawe vereistes vir winste in die buiteland verdien. Onteiening en Vergoeding Investments mag slegs wettig onteien word deur 'n wet van die Parlement met betrekking tot die spesifieke eiendom onteien. Hoewel die ZDA Wet bepaal dat vergoeding moet wees teen 'n billike markwaarde, is die metode vir die bepaling van billike markwaarde siek gedefinieer. Vergoeding is omskepbare teen die huidige wisselkoers. Die ZDA Wet beskerm ook beleggers uit wat nadelig geraak word deur 'n daaropvolgende veranderinge aan die Investment Wet van 1993 vir sewe jaar na die aanvanklike belegging. Huurpag grond, wat toegestaan ​​onder 99-jaar huurkontrakte, kan terugkeer na die regering as dit beslis onontwikkelde te wees na 'n sekere bedrag van die tyd (gewoonlik vyf jaar). Land titel word soms bevraagteken en grond weer getiteld om ander eienaars. In 2012, die GRZ het verskeie aksies soos onteiening, die privatisering van een onderneming in staatsbesit (SOE) omkeer en die beëindiging van twee regering toegewings. In al drie gevalle, vol vergoeding vir GRZ optrede het nog gefinaliseer word, maar GRZ syfers vir 2012 direkte buitelandse beleggings weerspieël 'n beduidende verreken vir die terugkeer van buitelandse verkryging kapitaal. In Januarie 2012, die GRZ omgekeer die Junie 2010 verkoop van die SOE Zambië telekommunikasie-maatskappy (Zamtel) na Libië se ondoeltreffendheid, insluitende 'n hoë vlakke van ontsporings en die verlies van lewens en eiendom. Die konsessie is terug na Zambië Railway, die semistaatsinstelling voormalige operateur van die spoorweg netwerke in Zambië. In November 2012 het die GRZ beëindig ook sy konsessie-ooreenkoms met die private besit Zambië Border Crossing Company om die Kasumbalesa grenspos met die Demokratiese Republiek van die Kongo te bestuur saam met vyf ander grens toegewings vir Jimbe (met Angola), Nakonde (met Tanzanië) , Chanida (met Mosambiek), Kipushi (met Kongo DR) en mwami (met Malawi). Die GRZ aangehaal smokkel en verlies aan inkomste in die beëindiging van die konsessie, wat toegeken as 'n Ppp op 'n ontwerp, bou en bedryf word. Die GRZ diskrimineer nie teen beleggers of Amerikaanse beleggings, maatskappye of verteenwoordigers in onteiening. Relatief min belegging geskille met betrekking tot VS maatskappye het plaasgevind sedert die ekonomie vry het na aanleiding van die bekendstelling van veelparty-demokrasie in 1991. Die Zambiese Investment Kode bepaal dat eisers eers moet dien interne geskil nedersettings met die Zambiese Hooggeregshof. Versuim wat kan die partye gaan na internasionale arbitrasie, wat die staat erken as bindend. Zambië is 'n lid van die Internasionale Sentrum vir die Skikking van Investment Geskille (ICSID) en die Verenigde Nasies se Kommissie van Internasionale Handelsreg (UNCITRAL). Vorige geskille betrokke vertraagde betalings van ondernemings in staatsbesit te VS maatskappye vir goedere en dienste en die vertraagde deregistrasie van 'n Amerikaanse-besit vliegtuie wat gehuur om 'n Zambiese lugredery maatskappy wat bankrot gegaan. Die howe in Zambië is ietwat onafhanklike, maar kontraktuele en eiendomsreg handhawing swak is, en finale beslissings van howe kan 'n onbetaalbaar lang tyd in beslag neem. Die minister van buitelandse Uitspraak (Wederkerige Afdwinging) Wet, Hoofstuk 76, van die wette van Zambië (aangehaal word as die Wet) maak voorsiening vir die toepassing in Zambië van uitsprake wat in die buiteland wat wedersydse behandeling in ooreenstemming. Die registrasie van 'n buitelandse vonnis is nie outomaties nie. In 2010, 'n Lusaka Hooggeregshof Regter het beslis dat 'n Londense siviele vonnis teen oudpres Frederick Chiluba nie in 'n Zambiese hof kan geregistreer word, ten spyte van teendeel presedent. Die bankrotskap Wet Cap 82 van die wette van Zambië maak voorsiening vir die administrasie van bankrotskap van die boedels van debiteure en maak voorsiening vir straf oortredings gepleeg deur debiteure. Dit maak ook voorsiening vir wederkerigheid in bankrotskap verrigtinge tussen Zambië en ander lande en maak voorsiening vir aangeleenthede wat verband hou en gevolglike op die voorafgaande. Dit geld vir individue, plaaslike en buitelandse beleggers. Bankrotskap aannames word gemaak in die plaaslike geldeenheid, maar kan uitbetaal word in enige internasionale omskepbare geldeenheid. Die Zambiese Arbitrasie Wet No. 19 van 2000 van toepassing op beide plaaslike en internasionale arbitrasie en is gebaseer op die UNCITRAL Model Law. Arbitrasie-ooreenkomste moet op skrif wees. Partye kan 'n arbiter van enige nasionaliteit, geslag of professionele kwalifikasies te stel. Buitelandse prokureurs kan nie gebruik word om partye verteenwoordig in die binnelandse of internasionale arbitrasies plaasvind in Zambië. Daar is geen fasiliteite wat aanlyn arbitrasie te voorsien, maar daar is 'n arbitrale instelling, die Zambië Instituut van Arbiters. Arbitrasietoekennings toegepas in die Hooggeregshof van Zambië, en verordeninge te dwing of te ontken handhawing van 'n toekenning kan 'n beroep op die Hooggeregshof. Op gemiddelde, dit neem ongeveer 14 weke tot 'n arbitrasietoekenning gelewer in Zambië af te dwing, uit die indiening van 'n aansoek om 'n lasbrief vir eksekusie heg bates. Dit duur ongeveer 18 weke na 'n vreemde toekenning af te dwing. Kontrakte met staatsentiteite algemeen vertrou op arbitrasie as 'n dispuut resolusie instrument. Zambië is party tot die Konvensie oor die erkenning en tenuitvoerlegging van buitelandse scheidsrechter van 1958, wat op 7 Junie 1959 in werking getree, en party tot die Konvensie van die nedersetting van Investment Geskille tussen State en Burgers van ander lande van 1965 en aangegaan in werking op 14 Oktober, 1966. Dit is afgedwing deur die Investment Geskille Konvensie Wet Cap 42 van die wette van Zambië. Prestasievereistes en Aansporings Die GRZ streef in ooreenstemming met Handel Verwante Investment Maatreëls (afwerking) vereistes te wees en oor die algemeen bly deur die WHO se afwerking verpligtinge. Prioriteit sektore onder die ZDA Wet sluit in: landbou, vervaardiging, mynbou en toerisme. Die ZDA Wet van 2006 bied 'n wye verskeidenheid van aansporings in die vorm van toelaes, vrystellings en toegewings vir maatskappye, wat eenvormig toegepas word om beide plaaslike en buitelandse beleggings. Beleggers wat ten minste 10 miljoen belê in 'n geïdentifiseerde sektor of produk is geregtig op aansporings onder die ZDA Wet bepaal. Beleggers wat ten minste 500,000 belê in 'n multi-Fasiliteit Ekonomiese Sone (MFEZ) en / of in 'n sektor of produk waarvoor 'n prioriteit sektor of produk onder die ZDA Wet geregtig is, bykomend tot algemene aansporings om: nul persent belasting koers op dividende vir vyf jaar vanaf die eerste jaar van verklaring van dividende. Nul persent belasting op winste vir vyf jaar vanaf die eerste jaar winste gemaak. Vir vanjaar ses tot agt, slegs 50 persent van die wins belasbaar, en vir die jaar nege en tien, net 75 persent van die wins belasbaar. Nul persent invoerbelasting op grondstowwe, kapitaalgoedere en masjinerie, insluitende vragmotors en gespesialiseerde motorvoertuie, vir vyf jaar. Uitstel van BTW op masjinerie en toerusting, insluitend vragmotors en gespesialiseerde motorvoertuie. Buitelandse beleggers ontvang nasionale behandeling onder Zambië se belastingstelsel. Vervaardiging, mynbou en hotel strukture in aanmerking kom vir 'n depresiasie toelae van vyf persent per jaar, plus 'n aanvanklike toelae van tien persent van die koste in die jaar waarin die gebou vir die eerste keer gebruik. Toerusting, masjinerie, en plante wat uitsluitlik gebruik word vir boerdery, vervaardiging en toerisme in aanmerking kom vir 'n depresiasie toelae van 50 persent. Kapitale uitgawes op die plaas verbeterings in aanmerking kom vir 'n plaas verbetering toelae van 20 persent per jaar vir die eerste vyf jaar na verbetering. Kapitaalbesteding toelaag op die verbouing van koffie, tee, piesangs, sitrus vrugte, of 'n soortgelyke plante kwalifiseer vir 'n ontwikkeling toelae van tien persent per jaar deur middel van die eerste jaar van produksie. A plaaswerk toelae van 100 persent geld vir sekere landbougrond uitgawes. Die waardevermindering voorsiening vir nie-kommersiële voertuie is 20 persent (reguit lyn-depresiasie). Besteding aan ander bates gebruik vir die opwekking van inkomste kwalifiseer vir 'n depresiasie toelae van 25 persent (reguit lyn-depresiasie). Hoewel prestasie vereistes nie opgelê, owerhede verwag verpligtinge in aansoeke vir belegging lisensies te vervul. Daar is geen vereistes vir plaaslike inhoud, gelykheid, finansiering, indiensneming, of tegnologie oordrag. Regering nie dwing geneutraliseer vereistes of voorwaardes oplê op toestemming om te belê in spesifieke geografiese gebied of plaaslike inhoud, maar beleggers word aangemoedig om plaaslike burgers in diens. Die Nasionale Begroting 2012 verwyder 'n vyf persent doeanereg op helikopters en mikro-ligte vir gebruik in die toerismesektor. Die uitvoer plig van toepassing op koper en kobalt konsentreer is verminder 15-10 persent en uitgebrei word na alle onverwerkte of semi-verwerkte minerale dek. Hierdie uitbreiding is daarop gemik om plaaslike verwerking en waardetoevoeging aan te moedig. In die 2013 Nasionale Begroting, GRZ verwyder doeaneregte op 'n wye verskeidenheid van meganiese en elektriese masjiene, masjien gereedskap en voertuie, insluitend lokomotiewe en waens, koel vissersbote, cruise en ferry bote, bagger, en motorfietse en ambulanse. Regering vereis dat alle internasionale maatskappye gelisensieer bedryf van 'n plaaslike sellulêre telefoonnetwerk aanbod tien persent van die aandele op die Lusaka Aandelebeurs, per verpligtinge wat deur ooreenkoms voor sy toetrede tot die mark. Beleggers word versoek om vertroulike inligting te openbaar om ZDA as deel van die regulatoriese goedkeuring proses. Ondanks die bepalings van die Immigrasie en Deportasie Wet van 1994, 'n vreemdeling wat 'n minimum van 250,000 of ekwivalent in omskepbare geldeenheid belê is geregtig op 'n self-indiensneming permit en indiensneming permitte vir tot vyf uitgewekenes. In die praktyk, egter 'n paar buitelandse maatskappye het gesukkel om die beveiliging van hierdie permitte, veral kleiner skaal beleggers. invoerbeperkings is van krag op pluimvee en vleis produkte en geneties gemodifiseerde produkte vir omgewings-, gesondheids - en veiligheidsredes. Invoer lisensiëring is wat nodig is vir die meeste landbouprodukte, en Zambië nie handel sanksies toe te pas. invoer Kos moet die bepalings van die Wet van September 1978 Kos en dwelms, wat vereistes verpakking en etikettering vereis om in Engels te bevredig. In 2011, 'n besending verskillende voedselprodukte wat die byskrifte met Chinese vernietig op die Chirundu-grenspos vir nie voldoen aan die vereistes verpakking en etikettering. Reg om private besit en Instelling van buitelandse en binnelandse private entiteite het 'n reg om vas te stel en 'n eie sake-ondernemings en betrokke te raak in alle vorme van besoldigde aktiwiteite, en geen sake-ondernemings is uitsluitlik gereserveer vir die regering. Hoewel private entiteite vrylik kan vestig en gooi belange in ondernemings, is belegging raad goedkeuring wat nodig is om 'n belegging lisensie oordra vir 'n gegewe onderneming om 'n nuwe eienaar. Private ondernemings het soms gekla dat die speelveld is nie vlak wanneer hulle meeding met openbare ondernemings vir lisensies of toegewings. Beskerming van eiendomsreg Die ZDA Wet verseker beleggers wat eiendomsreg sal gerespekteer word. Veilige belange in eiendom, sowel roerende en vaste, word erken en afgedwing. Die ZDA Wet maak voorsiening vir wetlike beskerming en fasiliteer die verkryging en vervreemding van al eiendomsreg soos grond, geboue en verbande. Die ZDA is besig met die Kommissaris van grond aan 'n vinnige-opsporingstelsel te ontwikkel vir die identifisering van grond vir belegging in prioriteit sektore. Die wetlike raamwerk vir die beskerming handelsmerk in Zambië is voldoende. Daar is boetes vir die onthulling van besigheid eiendom inligting wat hulle is nie groot genoeg is, maar tot bekendmaking voldoende straf. kopieregbeskerming is beperk en nie rekenaartoepassings te dek. Handhawing van intellektuele eiendomsregte swak is in Zambië en howe het min ondervinding met kommersiële litigasie. Zambië se patent wette voldoen aan die vereistes van die Verdrag van Parys vir die Beskerming van Industriële Eiendom, waaraan Zambië is 'n ondertekenaar. Dit neem 'n minimum van vier maande om 'n item of 'n proses patent. Dupliserende soektogte is nie gedoen nie, maar patent toekennings kan 'n beroep word op grond van skending. Zambië is 'n ondertekenaar van 'n aantal internasionale ooreenkomste oor patente en intellektuele eiendom, insluitend die World Intellectual Property Organization (WIPO), Parys Unie, Bern Unie, African Regional Industrial Property Organization (ARIPO), en die Universele Kopiereg Konvensie van Unesco. Nasionale wette is oor die algemeen voldoende beskerm intellektuele eiendom, en onlangse handhawing effektief teen onwettige musikale en video-opnames, skoonheidsmiddels en sagteware nie. Kleinskaalse handelsmerk inbreuk kom vir 'n paar verpakte goedere deur kopieer of misleidende verpakking. Deursigtigheid van die regulerende stelsel Die regering het vordering gemaak in die rigting van die bekendstelling van deursigtige beleid om mededinging te bevorder, hoewel klagtes ontstaan ​​van tyd tot tyd. In die landbousektor, GRZ ingrypings deur die aankoop van mielies (mielies) teen gesubsidieerde pryse en die verspreiding van gesubsidieerde kunsmis sny die private sektor se vermoë om hierdie markte te betree. Die onvoorspelbaarheid van die invoer en uitvoer verbod op kommoditeite, veral mielies en ander graan is 'n afskrikmiddel vir deelname private sektor in kommoditeitsmarkte. Arbeidswette voorsiening te maak vir uiters vrygewige skeidingsloon, verlaat en ander voordele vir werkers, wat beleggings kan belemmer. Sulke reëls geld nie vir personeel gehuur op 'n korttermyn-basis. As sodanig, die oorgrote meerderheid van die Zambiese werkers gehuur op 'n informele of kort termyn basis. In Julie 2012 het die GRZ hersiene die minimum lone en Diensvoorwaardes, Cap 276 van die wette van Zambië vir verskillende kategorieë van werkers as gevolg van die wysiging van statutêre instrumente bestel 2011 No. 1 van 2011, ten einde 2011 No. 2 van 2011 en orde 2011 No. 3 van 2011. die opwaartse hersiening van lone veroorsaak industriële onrus as die meeste werkgewers kan nie betaal die hersiene lone en besluit om tydelik naby bedrywighede. Die GRZ het 'n eenstop-diens en e-register gestig hoofsaaklik om burokratiese prosedures en vereistes in die gesig gestaar deur entrepreneurs by besigheid te begin-up stadium meer vaartbelyn te maak. Dienste sluit in besigheid se naam registrasie, maatskappy inlywing, belasting registrasie werkgewer registrasie vir die werknemer pensioenskema, lening aansoek, MSE registrasie deur die Zambië Development Agency, Immigrasie en lisensiëring liggame soos die Zambië Wildlife Authority en Zambië Omgewing Management Agency. In Desember 2012, die Minister van Toerisme en Kuns ontslaan die direkteur-generaal van die Zambië Wildlife Authority en vier ander direkteure na bewering korrupte praktyke in die uitreiking van jagkonsessies, kanselleer toegewings reeds deur die administrasie toegeken. Voorgestelde wetgewing en ander statutêre instrumente word gewoonlik nie gekeur met belangegroepe of gepubliseer in konsepvorm vir openbare kommentaar voor inwerkingtreding. Geleenthede vir kommentaar oor die voorgestelde wette en regulasies soms bestaan ​​deur handel verenigings, soos die Amerikaanse Kamer van Koophandel in Zambië Zambië Kamer van Koophandel en Nywerheid (ZACCI), Zambië Vereniging van Vervaardigers (ZAM), Zambië Kamer van Mynwese en Zambië Sakekamer. In die algemeen, egter oorleg met belanghebbendes by die ontwikkeling van wetgewing en regulasies afgeneem. Hoewel die onderbou van 'n doeltreffende stelsel om die hof geskille bestaan ​​hanteer, Zambiese howe is relatief onervare in die gebied van die kommersiële litigasie. Dit, tesame met die groot aantal hangende kommersiële sake, hou die regulerende stelsel uit om vinnige en deursigtige. Sommige maatreëls om beslegting van geskille te bevorder deur bemiddeling is in 'n poging om die saak agterstand duidelik geïmplementeer. Die howe ondersteun alternatiewe geskilbeslegting, insluitend 'n meganisme vir die bindende arbitrasie. In 2004 het die Hooggeregshof het 'n kommersiële afdeling om 'n hoë-waarde eise beoordeel. Dit tarief-gebaseerde stelsel resolusie van sulke gevalle versnel. Doeltreffende kapitaalmarkte en Portefeulje Belegging Regeringsbeleid oor die algemeen te fasiliteer die vrye vloei van finansiële hulpbronne om die toetrede van hulpbronne in die produk en faktor mark te ondersteun. Banktoesighouding en regulasie deur die Bank van Zambië (Boz), die sentrale bank, het verbeter oor die afgelope paar jaar. Verbeterings sluit herroeping lisensies van 'n paar insolvent banke, ontken bailouts, die beperking van deposito beskerming, versterking lening herstel pogings, en die opgradering van die opleiding en aansporings van bank toesighouers. Alhoewel sommige verbeterings in die afgelope jaar geregistreer is, krediet aan die private sektor is duur en geredelik beskikbaar is slegs vir 'n lae-risiko beleggings. Die volharding van hoë rentekoerse het die GRZ die Bank van Zambië direk aan kommersiële uitleenkoerse pet op 18,25 persent in Desember 2012, effektiewe Januarie 2013 Die Bank van Zambië daarna beperk uitleen deur nie-bank finansiële instellings, insluitend mikrofinansies leners, by 42 persent in Januarie 2013 Een faktor inhiberende uitleen is 'n kultuur van verdraagsaamheid lening standaard, wat baie leners sien as 'n minderjarige oortreding. Ten spyte van die lisensiëring van Zambië se grootste banke is Zambië Nasionale Kommersiële Bank (Zanaco), fx Bank Zambië Beperk, Standard Chartered Bank Beperk en Stanbic Zambië Beperk. Die 17-jarige Lusaka Effektebeurs (Appartementen) is gestruktureer om internasionale aanbevelings vir die skoonmaak en nedersetting stelsel ontwerp en bedrywighede te ontmoet. Daar is geen beperkings op buitelandse deelname aan die Appartementen, en buitelanders mag belê in aandele op dieselfde voorwaardes as Zambiërs. Die Appartementen het handel in ekwiteitsekuriteite wat sedert sy ontstaan ​​en in Maart 1998 het die Appartementen is die amptelike mark vir die verkoop van Zambiese regering effekte. Beleggers wat van voorneme is om handel te dryf in 'n genoteerde sekuriteit of staatseffek is nou 'n mandaat om handel te dryf deur middel van die Appartementen. Die mark word gereguleer deur die Securities Act van 1993 en afgedwing deur die Securities and Exchange Commission van Zambië. Die sekondêre verhandeling van finansiële instrumente in die mark is 'n baie lae of geen in sommige gebiede. Aan die einde van 2011, was 22 maatskappye wat op die Appartementen. In September 2012, Zambië opgewek 750000000 op sy debuut 10 jaar Bond. Beide die bedrag en die opbrengs van die uitreiking verwagtinge oortref. Die band is uitgereik met 'n 5,625 persent opbrengs en opgewek 500-750 miljoen beloop. Die uitreiking is grootliks oorvolskryf, met 'n oormaat van 11 miljard in bestellings ontvang. Die GRZ het planne om die opbrengs te gebruik van die kwessie van nasionale infrastruktuur op te gradeer, veral in die vervoer - en energie gesê. Private maatskappye is oop vir buitelandse beleggings deur samesmeltings en verkrygings. Die kompetisie Verbruikersbeskerming Kommissie (CGBM) hersien en hanteer 23 groot samesmeltings en verkrygings in 2011, insluitend Bharti Airtel oorname van Game Stores deur die verkryging van Massmart Holdings Limited van Suid-Afrika, Barrick Gold Corp oorname van Equinox Lumwana Copper Mines, die aankoop van BP-aandele in Suider-Afrika, insluitend BP Zambië deur Puma Energy, en die Jinchuan Group Limited oorname van Metorex Chibuluma Kopermyn. Mededinging van ondernemings in staatsbesit (SOE's) Daar is 'n paar ondernemings in staatsbesit (SOE's) wat nog in Zambië, en almal het ernstige operasionele en bestuur uitdagings. Zesco Ltd is verantwoordelik vir die opwekking, transmissie en verspreiding van elektrisiteit in Zambië. Twee private entiteite gekontrakteer om elektrisiteit te voorsien aan 'n paar myne. Copperbelt Energy Corporation verskaf elektrisiteit aan mynmaatskappye op die Copperbelt, terwyl Noord-Wes Energie Maatskappy voorsien krag aan Lumwana (Barrick Gold) Myn in Solwezi. Private ondernemings word toegelaat met openbare ondernemings om mee te ding onder dieselfde terme en voorwaardes met betrekking tot toegang tot markte, krediet en ander sakebedrywighede, soos lisensies en voorrade. Zambië het 'n pyplyn van privaat ontwikkel hidro-krag-projekte. Om maar net 'n paar: 'n 650-miljoen projek met Lunzua Power Owerheid vir die konstruksie van 'n 93-MW-kragstasie by Kabweluma n 151-MW-kragstasie by Kundabwika n 40-MW krag projek onderneem moet word deur Copperbelt Energy Corporation, met vennote en die 250 miljoen Itezhi Tezhi Hydro kragprojek 120 MW lewer deur Zesco en Tata-Afrika Corporation. Die SOE word gereeld deur direksies wat deur die regering aangestel word, met konsultasies en deelname van die private sektor. Die uitvoerende hoof van die SOE rapporteer aan die Raad Voorsitter. In die geval dat die SOE verklaar dividende, dit is aan die Ministerie van Finansies en die Nasionale Beplanningskommissie. Die Raad voorsitter is informeel verplig om te konsulteer met regeringsamptenare voordat besluite geneem word. Zambië het nie 'n soewereine welvaart fonds. Zambiese SOE is geouditeer deur die Ouditeur-generaal se kantoor, soos deur die wet vereis en die gebruik van internasionale verslagdoeningstandaarde. Die geouditeerde verslae word aan die President voorgelê vir tertafellegging in die Nasionale Vergadering, in ooreenstemming met die bepalings van Artikel 121 van die Grondwet van Zambië en die Wet op Openbare Oudit, Cap 378, van die wette van Zambië. Die oudits word jaarliks ​​uitgevoer, maar vertragings met die afhandeling en publiseer resultate is algemeen. Korporatiewe Sosiale Verantwoordelikheid Die konsep van korporatiewe maatskaplike verantwoordelikheid (CRS) het onlangs opgedoen traksie in Zambië. Algemene bewustheid van korporatiewe maatskaplike verantwoordelikheid bestaan ​​onder beide produsente en verbruikers. Sommige plaaslike en buitelandse ondernemings is geneig om oor die algemeen aanvaar CSR beginsels, soos die OECD-riglyne vir multinasionale ondernemings, volg terwyl ander buitelandse maatskappye ignoreer komplekse kwessies, soos arbeidsregte, beskerming van die omgewing, omkopery, korrupsie en menseregte. Die maatskappye wat CSR streef is gunstig beskou word deur die regering en die gemeenskappe waarin hulle bedrywig is. Zambië het nie 'n geskiedenis van 'n beduidende politieke geweld het. Zambië gehou relatief vreedsame presidensiële, parlementêre en plaaslike verkiesings in September 2011 wat lui in 'n verandering van regerende party van die Beweging vir Veelparty Demokrasie (MMD) om die Patriotiese Front (PF), onder leiding van nou-president Michael Sata. Ongereelde student protes draai soms gewelddadige, maar hulle is oor die algemeen van korte duur en beperk tot klein gebiede in en rondom universiteite. Spanning is stygende in die Westelike Provinsie oor die regte onder die Barotseland ooreenkoms van 1964. In Januarie 2011, betogings in Mongu en Limulunga gewelddadig geraak lei tot twee sterftes, 'n paar beserings, en honderde arrestasies. Ons raai versigtig te wees wanneer die reis na die Mongu gebied. In Augustus 2012, Zambiese mynwerkers dood 'n Chinese bestuurder by 'n Chinese besit steenkoolmyn in Suider-provinsie tydens 'n oproer oor lae lone en gevaarlike werksomstandighede. Zambië se teenkorrupsie-aktiwiteite word gereeld deur die Teenkorrupsie Wet van 2010 en die Nasionale Anti-Korrupsie Beleid van 2009, wat boetes vir verskillende oortredings stipuleer. Terwyl wetgewing en verklaar beleid oor anti-korrupsie is voldoende, implementering val soms kort. Zambië het nie voldoende wette op klokkenluider beskerming, bate bekendmaking, bewyse, en vryheid van inligting. Zambië onderteken en die Verenigde Nasies se Konvensie teen korrupsie bekragtig in Desember 2007. Zambië is ook 'n party tot die Konvensie OECD oor die Bekamping van Omkopery van Buitelandse Openbare amptenare in Internasionale Besigheidstransaksies. Ander plaaslike anti-korrupsie-inisiatiewe is die Suider-Afrikaanse Ontwikkelingsgemeenskap (SAOG) protokol teen korrupsie, bekragtig op 8 Julie 2003, en die Afrika-unie (AU) Konvensie oor die voorkoming en bekamping van korrupsie, bekragtig op 30 Maart 2007. Amerikaanse maatskappye en die Zambiese regering het korrupsie geïdentifiseer as 'n struikelblok vir buitelandse direkte belegging. Korrupsie is mees deurdringende ten opsigte van aankope regering en geskilbeslegting. Gee of aanvaarding van 'n geskenk deur 'n private, openbare of buitelandse amptelike is 'n kriminele daad, en 'n persoon wat skuldig bevind is om dit te doen, is strafbaar met 'n boete of tronkstraf van hoogstens vyf jaar. Lees meer. Lees meer. Lees meer. Lees meer. Lees meer. Lees meer.

No comments:

Post a Comment